Singgah Sini Juga

Wednesday, February 29, 2012

Alahai malas, bila la kau nak pergi main jauh-jauh..

Assalamualaikum...

bangun je pagi ni terasa malas nak bangun subuh, paksa punya paksa akhirnya bangun jugak, pastu rasa malas pulak nak bukak laptop nak donlod citer vanilla coklat semalam, running man episod 83 pun keluar dah, minat memang minat tapi perasaan malas tu tetap ada.. oit malas, pergi main jauh-jauh, aku dah malas nak layan perangai malas kau ni.. tengok nak layan perasaan malas tu pun kita malas..

tu la diri aku, malas sangat-sangat kalau nak buat mende pagi-pagi ni, dan sebab tu la aku buat balik blog ni, tu semua untuk mengurangkan lagi kemalasan aku ni, kalau la korang semua perasan, hampir semua entry aku ni diupdate pada waktu pagi, dan semua tu aku buat selepas aku semayang subuh, kenapa? mesti la sebab aku nak merajinkan diri sendiri dan menyibukkan diri sendiri di pagi hari..

tu adalah aku, korang pulak macam mana, adakah selepas subuh terus tido balik? ataupun selepas sembahyang subuh pergi menolong mak kat dapur? kalau kat rumah boleh la aku tolong hantarkan adik pergi sekolah.. tapi kat universiti ni aku dapat buat ape? study jauh sekali, pagi-pagi macam ni dibuatnya aku study mesti x sampai 10 minit, mesti nak terlelap balik.. hehe.. tunggu la sampai aku mampu berubah ke arah itu..

tapi aku sudah ada usaha untuk berubah, aku nak buang perasaan malas aku tu jauh-jauh.. korang macam mana? adakah korang sudah berubah? mampu ke korang menjadi orang yang kuat yang mampu menarik selimut di kala subuh untuk bangun menunaikan solat subuh? ustad aku pernah kata semalam, buktikanlah kehebatan kamu bukan dengan kekuatan tetapi di saat kamu menarik selimut kamu untuk bangun menunaikan sembahyang subuh..

tapi kalau tido x pakai selimut macam mana ustad.. hehe.. ok2, gurau je ustad, saya dah paham maksud ustad tu, hehe.. pape pun, pagi yang baik ni sama-sama kita bangun dan sama-sama kita ubahkan sikap kita ni, buanglah perasaan malas tu jauh-jauh.. pesanan ikhlas daripada pencacai cerita untuk diri sendiri dan kepada semua pembaca..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...